Izdelki za avtomobile / dostavna vozila / vozila 4x4

Nalepka EU za pnevmatike

Novembra 2012 je po vsej Evropi postala obvezna standardizirana nalepka za pnevmatike za motorna vozila:

nalepka EU za pnevmatike na osnovi treh kriterijev navaja podatke o okoljevarstvenih in varnostnih parametrih pnevmatike s ciljem povečati varnost cestnega prometa in omejiti onesnaževanje.

  • Varnost
    Manjši kotalni upor omogoča manjšo porabo goriva in znižuje emisije CO2.

  • Izkoristek goriva
    Manjši kotalni upor omogoča manjšo porabo goriva in znižuje emisije CO2.

  • Hrup
    To je zunanji kotalni hrup, ki ga povzroča pnevmatika, in se meri v decibelih.

Safety

Varnost

Varen oprijem na mokrem je bistven za varno vožnjo. Zmogljivost je ocenjena v razredih od A do G (čeprav se D in G trenutno ne uporabljata). Razlika v zavorni poti med pnevmatiko razreda A in pnevmatiko razreda F lahko znaša vse do 18 metrov.

Fuel efficiency

Izkoristek goriva

Manjši kotalni upor omogoča manjšo porabo goriva in znižuje emisije CO2. Pnevmatike razreda A zagotavljajo najboljši izkoristek goriva, pri vsakem naslednjem razredu do G pa se poraba goriva poveča za od 0,10 do 0,15 l/100 km na razred – izračunano na osnovi vozila, ki porabi 6,6 l goriva.

Noise

Hrup

To je zunanji kotalni hrup, ki ga povzroča pnevmatika, in se meri v decibelih.
Čim več črt na oznaki je potemnjenih, tem glasnejše so pnevmatike.

 

Prosimo, upoštevajte:

Dejanski prihranek goriva in varnost cestnega prometa sta močno odvisna od obnašanja voznikov, zlasti velja naslednje:

  • z varčno vožnjo lahko opazno zmanjšamo porabo goriva,
  • tlak polnilnega zraka v pnevmatikah je dobro redno preverjati, saj to zagotavlja optimalen oprijem na mokrem in izkoristek goriva,
  • vedno je treba dosledno upoštevati pot ustavljanja. 

Kaj moramo še upoštevati pri izbiri novih pnevmatik?

Namen nalepke EU za pnevmatike je navajanje podatkov o treh kriterijih. Dobro pa je upoštevati še številne druge pomembne zmogljivosti, med drugim:

 

  • Odpornost proti akvaplaningu
  • Vozna stabilnost
  • Vodljivost in natančnost pri krmiljenju
  • Obstojnost
  • Zavorna učinkovitost
  • Zmogljivosti v zimskih razmerah

 

Poleg kriterijev na nalepki zajemajo standardni testi pnevmatik do 11 dodatnih relevantnih kriterijev.

Preden avtomobilski proizvajalci odobrijo pnevmatike za svoja nova vozila, zanje zahtevajo najvišje standarde pri vseh teh parametrih učinkovitosti.

Poleg tega naštete parametre učinkovitosti zajamejo tudi v objavljenih testih pnevmatik, ki bodo zato še naprej odličen neodvisen vir celovitih podatkov o zmogljivostih posamezne pnevmatike.

 

Več informacij:

O nalepki EU za pnevmatike na uradnem spletnem mestu Evropske komisije: 

http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

wikipedia.org: http://en.wikipedia.org/wiki/Tire_label

 

Naša izjava o novi nalepki EU za pnevmatike

  • Continental pozdravlja uvedbo nalepke EU za pnevmatike in izboljšanje obveščanja kupcev v prodajnih mestih o pnevmatikah.
  • Od novembra 2012 dalje bodo vsi kupci po zaslugi nalepke lahko pridobili podatke o izkoristku goriva, varnostnih lastnostih in stopnji hrupa novih pnevmatik.
  • Poraba goriva se bo med posameznimi razredi povečevala oziroma zmanjševala v razponih po 0,10 do 0,15 l/100 km, zavorna pot na mokri cesti pri hitrosti 80 km/h pa se bo povečevala oziroma zmanjševala v razponih po 6 m.
  • Testiranja pnevmatik, ki jih opravljajo avtomobilistične revije, bodo ostala pomemben vir informacij za kupce, saj poleg treh kriterijev z nalepke na njih preverjajo do 11 dodatnih lastnosti izdelkov, ki so pomembne za varnost.
  • Pozimi postanejo pomembne še druge značilnosti pnevmatik, ki jih oznaka ne zajema. Voznikom priporočamo, da pred nakupom zimskih pnevmatik poiščejo informacije v drugih objavljenih virih, kot so testiranja pnevmatik, nasveti prodajalcev, gradivo proizvajalcev, itd.
  • Za več podatkov se obrnite na svojega prodajalca pnevmatik.
Semperit. Continentalova blagovna znamka.