Izdelki za avtomobile / dostavna vozila / vozila 4x4

About winter tyres

About winter tyres

Splošno o zimskih pnevmatikah:

Zimske pnevmatike so izdelane posebej za uporabo pri nizkih temperaturah in vožnjo v zimskih razmerah. Profilni bloki teh pnevmatik imajo veliko število lamel, ki zagotavljajo dovolj oprijema tudi na spolzki cesti. Tudi materiali za gumeno zmes so premišljeno izbrani, da ostanejo pnevmatike elastične tudi v mrazu. Toda pri visokih temperaturah postanejo zimske pnevmatike premehke, zato jih poleti ni dobro uporabljati.


Nemška zakonodaja (zakon o cestnem prometu) določa, da morajo biti zimske pnevmatike označene s simbolom M+S. Vozniki, ki želijo dodatno varnost z dobrimi voznimi in zavornimi lastnostmi zimskih pnevmatik, naj izberejo modele pnevmatik s simbolom snežinke. Zimska pnevmatika je pnevmatika, katere profil, gumena zmes za tekalno plast ali struktura so zasnovani s ciljem doseči boljšo učinkovitost v snežnih razmerah v primerjavi z običajnimi pnevmatikami. Zimska pnevmatika omogoča lažje speljevanje in lažjo vožnjo po snegu. V Nemčiji ni zakonsko določeno, v katerem obdobju leta morajo vozniki uporabljati zimske pnevmatike. Vozniki so sami dolžni namestiti zimske pnevmatike, če to zahtevajo razmere v prometu. V zimskih razmerah (poledica, zbit sneg, snežna brozga ali pomrznjena cesta) smejo na cesto le vozila s pnevmatikami M+S. Vozniki, ki ne vozijo, kadar so ceste zasnežene ali poledenele, teoretično lahko uporabljajo letne pnevmatike tudi pozimi. Toda letne pnevmatike so izdelane iz gumenih zmesi, ki so bile razvite posebej za vroče vreme, zato je njihova uporaba pozimi zelo nevarna in odsvetovana!

Oznake zimskih pnevmatik
Winter tyre markings

„Snežinka na gori“ označuje zimske pnevmatike po industrijskem standardu, ki temelji na ameriški definiciji zimske pnevmatike.

Te pnevmatike se z vidika varnosti in nadzora nad vozilom izjemno dobro obnesejo na zasneženih in poledenelih cestah ter na splošno pri nizkih temperaturah.

V zimskih razmerah priporočamo uporabo zimskih pnevmatik s simbolom snežinke na bočnici in z globino profila vsaj 4 mm.

Pnevmatika „M+S“ ima takšen profil tekalne plasti, gumeno zmes oziroma strukturo, da lahko v primerjavi z običajno pnevmatiko zagotovi boljše vozne lastnosti na snegu z vidika speljevanja vozila ter ohranjanja smeri vožnje.

Oznaka M+S na pnevmatikah za vozila 4x4/športna terenska vozila (SUV)


  • Številna športna terenska vozila in pristna terenska vozila so opremljena s pnevmatikami, ki imajo izpisan simbol „M+S“. Razlog za to je, da so bila tovrstna vozila najprej naprodaj v Severni Ameriki, kjer so celoletne pnevmatike z oznako „M+S“ običajna oprema.
  • Oznaka „M+S“ je v smernici EU definirana tako: „Pnevmatika, katere tekalna plast in struktura sta zasnovani tako, da se v snegu bolje obnese od običajnih pnevmatik.“ Zmogljivosti pnevmatik z oznako „M+S“ torej niso natančno definirane in se jih niti ne meri.
  • Zmogljivosti zimskih pnevmatik v Severni Ameriki določa simbol snežinke. S tem simbolom so lahko opremljene samo pnevmatike, ki izpolnjujejo ali presegajo te zahteve.
  • Čeprav se pnevmatike z oznako „M+S“ v številnih evropskih državah skladno z zakonskimi določbami šteje za zimske pnevmatike, v zimskih razmerah priporočamo uporabo zimskih pnevmatik s simbolom „snežinke na gori“ na bočnici in z vsaj 4 mm profila.
Pnevmatike z žeblji

V Skandinaviji za uporabo žebljev na pnevmatikah od leta 2014 veljajo novi predpisi. Pnevmatike se razvršča v tri kategorije na osnovi indeksa nosilnosti. Kategorijo se določi tako, da se s pnevmatikami z žeblji 400-krat prevozi več granitnih plošč s hitrostjo 100 km/h. Plošče se stehta pred vsako testno vožnjo in po njej ter izračuna njihovo abrazivno obrabo. Pnevmatike dobijo homologacijo, če so v testu izmerjene vrednosti znotraj predpisanih razponov. Zakonodajalci želijo preprečiti prekomerno obrabo cest zaradi žebljev. Navzven te pnevmatike izstopajo zaradi svojega bolj masivnega profila in zlasti zaradi žebljev. Ponujajo maksimalen oprijem pri zelo nizkih temperaturah ter na poledenelih in zasneženih cestah. Vendar so predpisi o žebljih zelo strogi: žeblji ne smejo segati več kot 1,2 mm iz ravni tekalne plasti, saj bi se sicer lahko odlomili, in njihova masa je zakonsko omejena na 1,2 grama. 

Mehke gumene zmesi

Te gumene zmesi, ki so še posebej prožne pri nizkih temperaturah, so primerne za vožnjo po Skandinaviji, Rusiji in baltskih državah. Pnevmatike tudi pri nizkih temperaturah in na zasneženih in poledenelih podlagah varno prenašajo sile, ki nastajajo med vožnjo.

V gumenih zmeseh vsebujejo veliko večji delež naravnega kavčuka kot običajne zimske pnevmatike. Zato ostanejo tudi v najbolj neizprosnih razmerah tako prožne, da ponujajo izjemno učinkovit oprijem, podobno kot pnevmatike z žeblji. Z uporabo teh zmesi se izognemo potrebi po žebljih, zato je pnevmatike mogoče uporabljati tudi tam, kjer žeblji ne pomagajo veliko. Govora je zlasti o cestah, na katerih se sneg in led ne obdržita, kar se na primer dogaja ob obali južne Norveške.

Semperit. Continentalova blagovna znamka.

Uporabljamo piškotke, ki vam zagotavljajo najboljšo izkušnjo na naši spletni strani. Kliknite tukaj, če želite izvedeti več ali spremeniti vaše nastavitve za piškotke.